Välkomnar tråkigheten

När man jobbar som lärare så har man också fördelen med att ha jobbat in lov. Många förstår inte riktigt det här med att loven faktiskt är inarbetat tid. Vi lärare arbetar nämligen 45 timmars veckor istället för som de flesta andra arbetstagare 40 timmars veckor. Därmed jobbar vi alltså in de veckorna som vi är lediga. Iallafall så har halva sportlovet passerat. I år har jag inte gjort något särskilt på lovet. Tidigare år har jag alltid spenderar sportlovet med att skriva omdömen till min elever men i år arbetar jag i en förskoleklass och behöver därför inte göra det. När man är ledig en vecka utan saker inplanerade så upptäcker man hur skönt det är att hinna med allt det där hushållsjobbet som man annars inte gör när man jobbar - storstäda, hinna ikapp med tvätten, planera näringsriktiga och avancerade måltider, gå långpromenader med hunden osv. Till sist så sitter man där i soffan och kikar på någon film man sett 10 gånger (hunger games för min del) och upptäcker att man är rastlös. Tänk va skönt att få vara lite rastlös och ha tråkigt för en gångs skull! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0